گمگشتگی

گمگشتگی
پیام های کوتاه
    گاها حضرت آقا واژه ها و تعابیری رو استفاده میکنند که جدّا بدیع و تازه هست. هر کسی که پیگیر سخنرانی های ایشون باشه متوجه میشه که این مفهوم سازی ها از اهمیت بسیار بسیار والایی برخوردارند،شاید یکی از اساسی ترین و مهمترین تعابیری که امام خامنه ای در صحبت ها شون استفاده کردند همین تعبیر «انقلابی منفی» باشه؛ ایشون افراد انقلابی رو به دو گروه انقلابی منفی و انقلابی مثبت تقسیم میکنند و از مردم و به خصوص جوان ها می خواهند که انقلابی مثبت باشند:
انقلابىِ منفى، خودش را از کار کنار مى‌گیرد؛ اما اگر یک‌وقت کارى هم به دستش افتاد، مثل آدم‌هایى که هیچ کارى در دستشان نیست، حالت منفى‌بافى و شکل اپوزیسیون به خودش مى‌گیرد؛ کأنّه در هیچ کارى مسئولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّى اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین افراد مى‌داند و وارد میدان مى‌شود. من مى‌خواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! جوانان! انقلابىِ‌ مثبت باشید.


    «ما از اوّلِ انقلاب دوگونه انقلابى داشتیم و انقلابیّون ما دوگونه نقش ایفا کردند. بعضى از انقلابیّون، انقلابیّونِ مثبت بودند؛ بعضى از انقلابیّون هم انقلابیّون منفى بودند. در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفى به آن انقلابى‌اى مى‌گفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آنجایى که دردسرى داشت، عقب مى‌کشید. انقلابى بود، اما انقلابىِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه؛ انقلابى‌اى که مى‌گفت من مبارزه‌ام را قبل از انقلاب کرده‌ام، اکنون دیگر مى‌خواهم احترام شوم. بنابراین، چنین کسانى به میدان خطر و دردسر و آنجایى که چهار نفر آدم از انسان گله‌مند مى‌شوند، وارد نمى‌شدند.یک عدّه هم انقلابىِ مثبت بودند. حاضر بودند آبرویشان را هم خرج کنند. آنجایى که فکر مى‌کردند وجودشان مى‌تواند کمکى بکند، با همه‌ى وجود حاضر بودند. اگر جبهه بود، یک طور؛ اگر دانشگاه بود، یک طور؛ اگر میدان فرهنگى یا سیاسى بود، وارد میدان مى‌شدند. انقلابىِ منفى، خودش را از کار کنار مى‌گیرد؛ اما اگر یک‌وقت کارى هم به دستش افتاد، مثل آدم‌هایى که هیچ کارى در دستشان نیست، حالت منفى‌بافى و شکل اپوزیسیون به خودش مى‌گیرد؛ کأنّه در هیچ کارى مسئولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّى اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین افراد مى‌داند و وارد میدان مى‌شود. من مى‌خواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! جوانان! انقلابىِ‌ مثبت باشید. دانشگاه باید انقلابیّون مثبت پرورش دهد؛ این ملت و این تاریخ به شما نیاز دارد؛ باید خودتان را آماده کنید.»

 

 

 بیانات و پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتى امیرکبیر ۰۹/ ۱۲/ ۱۳۷۹

 

 

نظرات (۶)

  • محدثه انصاری
  • چه تعابیر جالبی واقعا هم همینطوره انقلابی های منفی بدجور ضرر میزنن
    پاسخ:
    انشالله که ما از نوع انقلابی های مثبت با شیم ...
  • عارف برات وند
  • با سلام....مطالب بسیار مفید و جالب بودن....احسنت.... 
    حال" من حقیر هم همچون شماست.
    ومن الله التوفیق
    پاسخ:
    وای به حالتون با این حالتون .... :)
    إنشاءالله ما هم + باشیم و مورد پسند حضرت آقا...


    دعایمان کنید،
    یا حق.
    پاسخ:
    به مدد حضرت ولی عصر انشالله...
    ممنون 
  • یگانه سادات میری
  • سلام مطالب مفید بود موفق باشید
    پاسخ:

    سلام

    ممنونم

  • یاد گرفتم...
  • مانا که تویی و باز مانا که تویی
    ای دورترین دور نشانا که تویی
    هر سو نگیهم ناگهانا که تویی
    این قصه همین است همانا که تویی
     میخانقاه....صفحه 64
    http://baketab.blog.ir/post/17

    وضد؟
    پاسخ:
    توپ توپ
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی