گمگشتگی

گمگشتگی
پیام های کوتاه

پایتخت جوانان جهان اسلام

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ق.ظ

در سال 2015 اولین پایتخت جوانان جهان اسلام با هدف همکاری، گفتگو و ایجاد حس برادری میان جوانان کشور های اسلامی از طرف انجمن جوانان سازمان همکاری های کشورهای اسلامی  (ICYF-DC)  معرفی شد. استانبول که به زعم ترکیه ای ها مرکز تاریخ و تمدن است در این میان گوی سبقت را ربود و با جلب اکثریت قاطع آراء عنوان اولین پایتخت جوانان جهان اسلام را از آن خود کرد.

وزارت جوانان ترکیه  با همکاری انجمن جوانان سازمان همکاری های کشورهای اسلامی اولین برنامه خود را با میزبانی از جوانان کشورهای مسلمان آغاز کرد و پرچم کشور های مدعو (56 کشور ) را به دست اعضای ستاد استقبال خود داد.

حال در پایان دوره زعامت ترکیه نوبت به ایران رسیده و همدان، اصفهان، تبریز و مشهد نامزدهای پایتخت جوانان جهان اسلام هستند.

تقدیم نمادین کلید استانبول از طرف شهردار به جوانان و بزم افطاری تنها برنامه های تدارک شده نبودند؛

-         پخش برنامه تلوزیونی "به دنبال علم گمشده" از شبکه های ماهواره ای بین المللی

-         برگزاری مسابقه ی قرآنی "صدای جوان قرائت"

-         برگزاری جشنواره فیلم کوتاه "استانبول، شهر تمدن"

-         برگزاری سمپوزیوم و ورک شاپ صلح با نگاه به تلاش های جهانی در رابطه با رادیکالیزم (افراطی گری) و اسلام هراسی

-         برگزاری رقابت های بین المللی ورزش های جوانان

-         برگزاری ورک شاپ و نمایشگاه خط عثمانی

-         برگزاری کنسرت های موسیقی اسلامی

-         برگزاری مسابقه عکس "استانبول پشت لنز جوانان"

-         تور فرهنگی "میراث عثمانی"

-         جشنواره بین المللی طراحی مد و لباس

-         و...

از دیگر برنامه های اجرایی استانبول بود.

انجمن جوانان سازمان همکاری های کشورهای اسلامی هم در اختتامیه دو برنامه داشت:

یکی اعلان نظامنامه ترندگذاری های یکساله انجمن جوانان سازمان همکاری های کشورهای اسلامی و دیگری تقریر بیانیه جوانان استانبول.

بیانیه اختتامیه هم که با عنوان "10سال-10هدف" توسط نماینده انجمن خوانده شد از سران جهان (!) می خواست تا در یک تصمیم گیری بین المللی، اشخاص حقیقی و حقوقی را برای آزاد سازی ظرفیت جوانان جهان اسلام در همه زمینه ها بکار گیرد؛ از آموزش و سلامت گرفته تا بیکاری و توسعه مسائل فرهنگی-اجتماعی.

حال در پایان دوره زعامت ترکیه نوبت به ایران رسیده و همدان، اصفهان، تبریز و مشهد نامزدهای پایتخت جوانان جهان اسلام هستند. شهر هایی که هر کدام از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی ای برخوردارند. 

فارق از اینکه نهایتا چه شهری به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی خواهد شد باید بدانیم محور برنامه های اجرایی باید آگاه سازی جوانان مسلمان باشد. برنامه هایی که نزدیک به نیم میلیارد جوان را مخاطب خود قرار دهد، عامل صدور انقلاب و باعث سرافرازی جمهوری اسلامی ایران باشد.

یادمان باشد که فلسطین هنوز مسئله اول جهان اسلام است، تمییز اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله، اکنون که گروهک های تکفیری پنجه بر حنجره اسلام میفشارند باید آموزش داده شود و اینها محقق نمی شوند مگر با نگاه به سه محور وحدت، خود باوری و استکبار ستیزی.

جوانان مسلم جهان بدانند آنچه که فرق جانشین پیغمبر را شکافت جریان تکفیری و آنچه پهلوی دخت نبی را شکست حرص آز زمامداران به ظاهر مسلمان بود. ترکیه که میزبانی جوانان مسلمان جهان را به عهده داشت خود ناقض احکام اسلام ناب بود و نباید انتظار داشت که از دل شو های اسلامی و فستیوال های بین المللی، ایدئولوژی های اسلام ناب بیرون بیاید. 

پایتخت جوانان جهان اسلام هر شهری باشد باید عَلَم آگاهی و بصیرت را برافرازد تا دوباره سبط کبیر پیامبر در تنهایی و بی یاوری مجبور به صلح حسنی نباشد. پایتخت جوانان جهان اسلام هر شهری باشد باید پرچم امر به معروف و نهی از منکر را در دل خود برافرازد تا دوباره راس حسین ابن علی بر فراز نیزه نرود.

جوانان مسلمان بدانند آنچه زمینه ساز ظهور موعود است، نظام به واقع اسلامی است و حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است.

نظرات (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی